<< بازگشت به ليست گروه های سئولات متداول  << بازگشت به گروه توانبخشي

 
 موضوع : گفتار درماني وحركت درماني
FAQ
سوال :
باسلام
در مورد خانم بيمار ٢٥ ساله ای كه حدود دوماه از سكته مغزي شان به دليل مصرف بيش از حدقرص آرامبخش كه حدود دو ماه از جلسات فيزيوتراژي شان( هفته اي دو جلسه دوشنبه وپنجشنبه) مي گذرد ...
فعلا تنها دست راستشان کمی حرکت دارد و دست چپ و پای چپشان بی حرکت می باشد وتوانایی ادای کلمات را ندارند جز گفتن چند کلمه ویا جمله کوتاه ..
سوال لطفا بفرمایید بازگشت توانایی گفتار وحرکت اندامهای ایشان چقدر است وممکن است دوباره کاملا خوب شوند؟
مدت بازگشت گفتار ویا تحرک اندامهایشان معمولا در چه مدتی می باشد لطفا مدت معمول رو برای این نوع بیماران بفرمایید..
چه عواملی در بهبود سریع تر ایشان موثر می باشد ؟
لطفا بیشتر راهنمایی بفرمایید ..
بسیار ممنونم..
FAQ
جواب :
جناب آقاي عبد الواحد
با سلام
احتراما به اطلاع مي رساند موسسه ما فقط خدمات توانبخشي در خصوص مددجويان زير ٧ سال ارائه مي كند. اما در مورد بيمار شما بايستي گفت گذشت ٢ ماه از سكته ايشان مدت كوتاهي است كه شما انتظار داريد كه به سرعت عملكرد طبيعي ايشان برگشت كند آنچه كه مسلم است ايشان بسيار جوان است و در صورتي كه خدمات توانبخشي خود را پيگيري نمايند و تمريناتي كه به شما و ايشان ياد داده مي شود بخوبي در منزل انجام دهيد روز به روز ايشان از نظر حركتي و گفتاري پيشرفت خواهند كردند و انشا.. مشكلات ايشان روز به روز كمتر مي شود. اما اينكه آيا ايشان كاملا به حالت اول برمي گردند يك سوال بسيار مشكل است چرا كه نوع و شدت ضايعه مغزي ايشان را نيز در پاسخگويي به اين سوال بايستي مد نظر داشت. در هر صورت قبل از اينكه به اين موضوع فكر خود را مشغول كنيد تلاش كنيد با روحيه دادن به او زمينه بهبودي هرچه بيشتر او را فراهم كنيد .هموراه توانائيهايش را به او ياد آور شويد نه ناتوانائيهايش را ا.و جوان است و بشدت به روحيه نياز دارد و جوان بودن او يك نقطه قوت در بهبودي سريعتر او نسبت به افراد سالمند مي باشد. ولي بطور قطع مي توانم به شما بگويم در صورتي كه اقدامات توانبخشي را با حوصله و دقت و بصورت مداوم و طولاني مدت انجام دهيد در آينده مشكلات او بسيار كم خواهد بود.
اميدوارم كه روند بهبودي او باعث تقويت روحيه ايشان و شما گردد و اين روند منجر به رفع تمام مشكلات حركتي و گفتاري وي گردد. در هر صورت با درمانگر خويش همكاري لازم را داشته باشيد و منتظر بهبودي تدريجي ايشان باشيد.
مرداني



گروه پرسش و پاسخ
 جستجو در سئوالات متدال
    
 کليد واژه ها :