اهداف بخش روزانه :
|
1- تقویت و بهبود مهارتهای حركتی درشت و ریز كودك 2- تسهیل و بهبود مهارتهای كلامی و گفتاری كودك 3- تقویت و بهبود مهارتهای دركی و شناختی كودك 4- آموزش مفاهیم 5- حذف و كاهش اختلالات رفتاری كودك 6- تقویت مهارتهای اجتماعی و فردی كودك 7- آموزش مهارتهای خودیاری
|
|
برنامه های بخش روزانه :
|
با توجه به اهداف بخش به کمک کارشناسان تیم توانبخشی شامل کاردرمان، گفتاردرمان، روانشناس و فیزیوتراپ، برنامه های آموزشی تدوین می گردد و در قالب فعالیتهای شاد و جذاب کودکانه اجرا می شود.
|
|
نقش خانواده :
|
|
خانواده بعنوان تداوم دهنده خدمت به کودک، در جریان کامل فعالیتهای بخش قرار گرفته، موظف به اجرا و ادامه فعالیتهای آموزشی، تربیتی کودک در منزل می باشد. به منظور آشنایی بیشتر خانواده با مشکلات کودک و دستیابی به راه حل های مشترک جلسات ماهیانه مشاوره برگزار می گردد.
|
|
|
|
فعالیتهای فوق برنامه :
|
|
بمنظور ایجاد نشاط و فراهم نمودن امکان استفاده از طبیعت جهت آموزش كودكان، بطور ماهیانه در صورت مساعد بودن شرایط جوی كودكان به همراه والدین و مربیان و كارشناسان خود به اردوهای یكروزه (حضور در پارك، باغ وحش، تئاتر عروسكی و ...)می روند. این فعالیتها نیز در قالب اهداف مورد نظر این بخش طراحی می شوند. این فعالیتها ضمن تنوع بخشیدن به روند آموزشی كودك ایجاد رابطه نردیك تر خانواده با كارشناسان و مربیان این بخش را نیز فراهم می سازد
|
|
|
|
پرسنل بخش روزانه :
|
|
1- مربی آموزشی : وظیفه آموزش و پیاده كردن برنامه های آموزشی تدوین شده توسط كارشناسان را بعهده دارد. 2- كارشناس كاردرمانی : بهبود مهارتهای حركتی و رفع نواقص حسی و مهارتهای روزمره زندگی و خودیاری كودك به عهده ایشان می باشد. 3- كارشناس گفتاردرمانی : بهبود مهارتهای گفتاری و ارتباطی كودك به عهده ایشان می باشد. 4- كارشناس روانشناسی : آموزش مفاهیم و رفع اختلالات رفتاری به عهده ایشان می باشد. 5- كمك مربی : تأمین نیازهای خدماتی و بهداشتی كودكان را به عهده دارد. |
|
|
نحوه پذیرش کودک در بخش روزانه :
|
ابتدا کودک توسط تيم تخصصی مربوطه ارزيابی شده و در صورتی كه واجد شرایط لازم باشد، پذیرش می گردد. زمان فعالیت بخش روزانه : این بخش به غیر از روزهای پنجشنبه همه روزه از ساعت 8 الی 14 دایر می باشد.
|