شنبه ٢٩ مهر ١٣٩٦
|
English

هر كودكي توانمنديهاي ويژه خودش را دارد كه با كودك ديگر قابل مقايسه نمي باشد. شناخت و شكوفا كردن اين توانمنديها نياز به آموزش صحيح و مداخلات بهنگام دارد. لذا به نيازهاي كودك توجه كنيم و در رشد توانايي او سهيم باشيم
عنوان
اخبار موسسه


  چاپ        ارسال به دوست

کتاب حمایت از اشخاص دارای معلولیت در نظام بین المللی حقوق بشر

  • بخشهایی از کتاب :

- تعریف کودکان استثنایی

کودکان استثنایی کودکانی هستند که برای شکوفا شدن استعدادهای بالقوه ای که از آن برخوردارند به آموزش و پرورش و خدمات ویژه ای نیاز دارند. آنان به این دلیل به چنین آموزش و خدماتی نیازمندند که در یک یا چند جنبه با اغلب کودکان تفاوت دارند. آنان ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل عقب ماندگی ذهنی، ناتوانی در یادگیری، ناراحتی ها و آشفتگی های عاطفی، نقایص جسمانی، نقص در سخن گفتن، عیب شنوایی و ... باشند.


- تعریف آموزش ویژه

منظور از آموزش ویژه برنامه ای است که بتواند نیازهای خاص کودکان استثنایی را برآورده سازد. آموزش ویژه را می توان به راههای مختلف و بر طبق برنامه های گوناگون انجام داد. نوع خدمات بسته به درجه و خصوصیاتی دارد که کودک را از کودکان معمولی متفاوت می سازد. مهم این است که کودکان معلول باید کمترین میزان محدودیت را داشته باشند. یعنی جدایی کودک از خانه و خانواده و جامعه باید در کمترین حد ممکن باشد.
به عبارتی زندگی کودک معلول باید هرچه بیشتر جنبه عادی خود را طی کند و مداخله ای که در کادر آموزشی او می کنیم باید با نیازهایش هماهنگ بود، آزادی فردی او را بیش از آنچه لازم است محدود نگرداند. این را در اصطلاح « ایجاد محیطی با کمترین میزان محدودیت » می نامند. بدین معنا که کودکان استثنایی باید تا آنجا که ممکن است در محیط عادی آموزش ببینند...


٠٩:٥٣ - دوشنبه ٢٦ تير ١٣٩٦    /    شماره : ٣٣٢    /    تعداد نمایش : ١٠١


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





220838
بازدید این صفحه
313 |
بازدید امروز
2320643 |
کل بازدید
2 |
بازدیدکنندگان آنلاین
کلیه حقوق این پرتال محفوظ و متعلق به توانبخشی ولیعصر  است. © 2014